کامل ترین مجموعه موجود در بازار اینبار در سایت معمارکده

Evermotion Archmodel Vol 1-150

با تلاش مستمر تیم معمارکده ,مجموعه عظیم آرک مدل از شرکت اورموشن (Evermotion) را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.این مجموعه کامل ترین مجموعه در سطح اینترنت است . مدلهای شرکت Evermotion نیازی به معرفی نداره و همه معماران و تری دی کاران ایران و دنیا این مجموعه رو خیلی خوب میشناسند.در این پست مجموعه مدلهای آرک مدل از شماره ۱ تا ۱۵۰ بصورت کامل در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.حجم اصلی این مدلهای بیش از ۱۵۰ گیگ است که با فشرده سازی اختصاصی به حجم ۷۰ گیگ رسیده ایم . لطفا دقت فرمایید برگشت یا لغو این محصول بمنزله کسر ۲۰ درصد از هزینهی پرداختی میباشد.

خرید پستی این مجموعه بمبلغ ۶۵ هزار تومان و تحویل در درب منزل شما

اطلاعیه : خریدهای 20 هزار تومان به بالا با کسر 15 درصد تخفیف ارائه میشود .

کد تخفیف 15 % = Memarkade.ir

LiveZilla Live Help

دانلود پلان های کامل هتل با ایده و پرسپکتیو + رساله ۲۷۰ صفحه ای

23,984 بازدید

دانلود پلان های کامل هتل با ایده و پرسپکتیو + رساله 270 صفحه ای

در ابن مطلب دانلود پلان های کامل هتل با ایده و پرسپکتیو و رساله ۲۷۰ صفحه ای آن را آماده کرده ایم. این مطلب در دو فاز آماده شده .

  • فاز اول : پلان های کامل آن ( پلان نما مقاطع و سایت ) به همراه پرسپکتیو و ایده اصلی طرح.
  • فاز دوم : رساله این طرح ( در قالب ۲۷۰ صفحه ورد ) طبقه بندی شده به همراه پلان های کامل آن ( پلان نما مقاطع و سایت ) به همراه پرسپکتیو و ایده اصلی طرح

 

فهرست

چکیده  ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱

عناوین بخشهای مختلف پروژه  ……………………………………………………………………………………. ۳

  پیشگفتار…………………………………………………………………………………………………………۴

 بخش اول  :

نگاهی اجمالی به استان مازندران وشهرستان بابلسر….………………………………..۵٫

جغرافیای سیاسی وموقعیت جغرافیایی

( ۱ ـ ۱ )   موقعیت عمومی استان مازندران………………………………………………………………………..۶

( ۱ ـ ۲ )  موقعیت شهرستان بابلسر……………………………………………………………………………..۷

( ۱ ـ ۳ )   وجه تسمیه بابلسروبانیان آن………………………………………………………………………..۸

جغرافیای طبیعی

( ۱ ـ ۴ )   زمین شناسی منطقه ، شهرستان وسایت موردنظر

الف :   خصوصیات زمین شناسی استان مازندران………………….. ……………………………………………۹

ب :    زمین شناسی منطقه بابلسر………………………………………………………………………………..۹

ج :     زلزله وتحرکات زیرزمینی………………………………………………………………………………۱۰

د:توپوگرافی……………………………………………………………………………………………………….۱۲

( ۱ ـ ۵ )   رودخانه ها……………………………………………………………………………………………………..۱۱

بخش دوم :

  بررسی خصوصیات اقلیمی استان وشهرستان بابلسر:………………………………..۱۲

( ۲ ـ ۱ )    اوضاع اقلیمی استان مازندران ………………………………………………………………………… ۱۳

( ۲ ـ ۲ )    اوضاع اقلیمی شهرستان بابلسر…………………………………………………………………….۱۳

( ۲ ـ ۳ )   توصیف آب وهوای بابلسر………………………………………. ………………………………۱۴

( ۲ ـ ۴ )   باران …………………………………………………………………………………………………….۱۵

( ۲ ـ ۵ )   باد…………………………………………………………………….. ……………………………….۱۷

( ۲ ـ ۶ )   درجه حرارت …………………………………………………. …………………………………….۱۷

( ۲ ـ ۷ )   تحولات جوی…………………………………………………………………………………………۱۹

( ۲ ـ ۸ ) اصولی اجرایی وعملی طراحی دراین اقلیم………………………………………………………….۱۹

بخش سوم :

 میراث فرهنگی وآثارتاریخی بابلسر………………………………………………………………..۲۰

( ۳ ـ ۱ )  معرفی میراث فرهنگی وآثارتاریخی بابلسر…………………………………………………………….۲۱

امامزاده ابراهیم………………………………………………………………………………………………………۲۳

مسجدجامع…………………………………………………………………………………………………………۲۴

مسجدامام  )………………………………………………………………………………….  . ۲۶

( ۳ ـ ۲ )  بررسی آثار تاریخیو معماری بومی بابلسر……………………………………………………………… ۲۷٫

ساختمانهای جدید ……………………………………………………………………………………………….۲۹

نتیجه گیری از  فصل…………………………………………………………………………………………۳۰

دلایل انتخاب محل سایت……………………………………………………………………………………….۳۱

بخش چهارم………………………………………………………………………………………………..۳۳

 شناخت موضوع طرح……………………………………………………………………………………………۳۳

 

قسمت اول : جهانگردی……………………………………………………………………………….۳۴

 مقدمه :……………………………………………………………………………………………………………. ۳۶

مفاهیم لغوی…………………………………………………………………………………………………………….. ….. ۳۶

مفهوم فنی ……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۶

مروری بر تاریخ جهانگردی …………………………………………………………………………………………….. ۳۶

انواع جهانگردی…………………………………………………………………………………………………..۴۰

جاذبه جهانگردی های ……………………………………………………………………………………………۴۲

عوامل موفقیت کشورها در جلب جهانگرد……………………………………………………………………۴۵

آثار جهانگردی……………………………………………………………………………………………………۴۹

آثار مثبت جهانگردی…………………………………………………………………………………………….۵۱

جهانگردی در اقتصاد بین المللی:……………………………………………………………………………….۵۴

چگونگی ورود درآمدهای جهانگردی به شریان یک کشور……………………………………………….۵۵

جهانگردی ، ابزاری برای توسعه و پیشرفت کشورهای فقیر……………………………………………….۵۵

بررسی صنعت جهانگردی در ایران (به عنوان کشور در حال توسعه …………………………………….۵۶

جهانگردی راهی برای تنش زدایی و ایجاد تفاهم بین المللی……………………………………………….۵۹

تاثیر جهانگردی بر محیط زیست انسانی و طبیعی……………………………………………………………۵۹

تاثیر جهانگردی بر فضای زندگی مردم جهانگرد پذیر……………………………………………………..۵۹

تاثیر جهانگردی بر آبادی و عمران شهرها……………………………………………………………………۶۰

تاثیر جهانگردی بر چشم انداز طبیعی…………………………………………………………………………۶۰

جهانگردی عامل غنای طبیعت………………………………………………………………………………….۶۱

جهانگردی عامل حفظ آثار و اصالت های قومی……………………………………………………………………۶۱

جهانگردی عامل زنده نگهداشتن سنت ها و آداب و رسوم گذشت…………………………………………..۶۱

پیامد های منفی جهانگردی……………………………………………………………………………………..۶۱

منافع دروغین مالی…………………………………………………………………………………………………………..۶۳

کاهش توان خرید جمعیت بومی………………………………………………………………………………۶۳

استعماری نوین……………………………………………………………………………………………………۶۳

جهانگردی و محیط زیست فرهنگی…………………………………………………………………………………….۶۴

به ابتذال کشیدن مقدسات،باورها و همبستگی سازی……………………………………………………………….۶۴

تاثیر نامطلوب جهانگردی بر طبیعت…………………………………………………………………………………….۶۵

نگاهی به جایگاه جهانگردی در ایران………………………………………………………………………………….۶۵

جاذبه های طبیعی…………………………………………………………………………………………………………….۶۶

جاذبه های انسانی- فرهنگی ……………………………………………………………………………………………. ۶۶

جاذبه های مذهبی …………………………………………………………………………………………………………..۶۶

مروری بر تاریخچه جهانگردی در ایران………………………………………………………………………………۶۷

شبکه های ارتباطی و حمل و نقل……………………………………………………………………………………….۶۷

تاسیسات اقامتی و پذیرایی………………………………………………………………………………………………..۶۸٫

دسته بندی مشکلات و پیشنهادات………………………………………………………………………………………۶۹

مشکلات اداری و سیاسی………………………………………………………………………………………………….۶۹

مشکلات تربیتی و فرهنگی……………………………………………………………………………………………….۷۰

مشکلات اقتصادی………………………………………………………………………………………………………….۷۱

عوامل فرهنگی- اجتماعی- آموزشی …………………………………………………………………………………۷۲

عوامل اقتصادی…………………………………………………………………………………………………..۷۲

عواملی تشکیلاتی و تسهیلاتی………………………………………………………………………………….۷۲

صنعت جهانگردی در جهان….. ………………………………………………………………………………۷۴

نگاهی به صنعت جهانگردی بین المللی………………………………………………………………………۷۵

نتیجه کلی بخش………………………………………………………………………………………………..۷۵

قسمت دوم :  اوقات فراغت……………………………………………………………………………….۷۶

تعریف اوقات فراغت و وقت آزاد……………………………………………………………………………۷۶

لازمه ی داشتن اوقات فراغت…………………………………………………………………………………۷۷

جامعه شناسی اوقات فراغت (Socilogy Doloisip )…………………………………………………….77

برنامه ریزی زمانی اوقات فراغت……………………………………………………………………………..۸۰

فضاهای لازم اوقات فراغت……………………………………………………………………………………۸۱

 

 

بخش پنجم:

مبانی نظری پروژه………………………………………………………………………………………………………….۸۳

انسان و طبیعت……………………………………………………………………………………………………………..۸۴

ارتباط با طبیعت…………………………………………………………………………………………………۸۵

هنر طبیعت……………………………………………………………………………………………………….۸۶

مکان،هندسه،طبیعت از دیدگاه آندو و آیزنمن…………………………………………………………….۹۱

معماری و طبیعت……………………………………………………………………………………………….۹۶

باز نمود طبیعت درآثار معماری………………………………………………………………………………۹۹

تادائو آندو……………………………………………………………………………………………………….۹۹

فرانک لویدرایت………………………………………………………………………………………………۱۰۱

میس ون درو…………………………………………………………………………………………………..۱۰۳

رنزوپیانو………………………………………………………………………………………………………..۱۰۳

بخش ششم:  برنامه ریزی فیزیکی و برسی نمونه های مشابه……………………۱۰۶

تسهیلات مورد نیاز هتل……………………………………………………………………………………….۱۰۷

اقامت مهمانان…………………………………………………………………………………………………..۱۰۷

سوئیت ها………………………………………………………………………………………………………..۱۰۸

تجهیزات اتاق های مهمان…………………………………………………………………………………….۱۰۸

فضاهای عمومی………………………………………………………………………………………………..۱۰۹

لابی……………………………………………………………………………………………………………….۱۱۰

فضای نشیمن…………………………………………………………………………………………………….۱۱۱

فضا های آمد و شد عمومی و راهرو ها………………………………………………………………………۱۱۱

سرویس های بهداشتی………………………………………………………………………………………….۱۱۱

سالن اجتماعات………………………………………………………………………………………………….۱۱۲

رستوران هتل……………………………………………………………………………………………………..۱۱۲

آسانسورها…………………………………………………………………………………………………………۱۱۳

آسانسور مهمان یا عمومی………………………………………………………………………………………۱۱۳

آسانسور خدمات………………………………………………………………………………………………..۱۱۳

فضاهای خدماتی و پارکینگ ها………………………………………………………………………………۱۱۴

آشپزخانه اصلی …………………………………………………………………………………………………۱۱۴

بخش تحویل مواد غذایی ، تخلیه زباله و ذخیره کلی …………………………………………………….۱۱۵

قسمت کارکنان …………………………………………………………………………………………………۱۱۶

خدمات لبا سشویی و خانه داری………………………………………………………………………………۱۱۶

قسمتهای مهندسی مکانیکی …………………………………………………………………………………. ۱۱۷

فضای اداری……………………………………………………………………………………………………..۱۱۸

فضاهای تفریحی………………………………………………………………………………………………..۱۱۹

ضوابط ایمنی جانی و ساختمانی……………………………………………………………………………..۱۱۹

خطر آتش سوزی ………………………………………………………………………………………………۱۲۰

محافظت فضاهای مختلف……………………………………………………………………………………..۱۲۰

نازک کاری های داخلی ……………………………………………………………………………………..۱۲۱

راه های خروج…………………………………………………………………………………………………..۱۲۲

شبکه های تشخیص ، هشدار و اعلام حریق ……………………………………………………………….۱۲۳

انواع هتل…………………………………………………………………………………………………………۱۲۴

دسته بندی هتل از نظر چیدن اتاق ها………………………………………………………………………..۱۲۴

دسته بندی هتل ها از نظر کیفیت هتل ………………………………………………………………………۱۲۴

دسته بندی هتل از لحاظ نوع فعالیت…………………………………………………………………………۱۲۴

دسته بندی هتل ها از نظر تعداد واحدهای اقامت…………………………………………………………..۱۲۵

دسته بندی هتل ها از نظر ساختار پلان ……………………………………………………………………..۱۲۵

انواع چیدمان اتاق های هتل………………………………………………………………………………….۱۲۷

برنامه فیزیکی………………………………………………………………………………………………..۱۲۸

برسی نمونه های مشابه…………………………………………………………………………………………………..۱۳۰

مجموعه تفریحی هنگ کنگ……………………… ……………………………………………………..۱۳۳

هتل رامسر…………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۲

تصاویری از نمونه های هتل………………………………………………………………………………… ۱۳۳

بخش هفتم: طراحی

سیستم سازه……………………………………………………………………………………………………۱۳۶

سیستم تاسیسات………………………………………………………………………………………………۱۳۶

روند شکل گیری پروژه…………………………………………………………………………………….۱۴۱

سایت پلان………………………………………………………………………………………………………

پلان ها…………………………………………………………………………………………………………..

مقاطع و سایبان…………………………………………………………………………………………………..

فصل هشتم : عوامل اقلیمی……………………………………………………………………………

 بررسی  تراکم موجود ………………………………………………………………………………………

خصوصیات اقلیمی بابلسر …………………………………………………………………………………..

جدول بیوکلیماتیک …………………………………………………………………………………………

 موقعیت جغرافیایی شهر بابلسر …………………………………………………………………………….

 رطوبت نسبی  بارندگی …………………………………………………………………………………….

 باد ………………………………………………………………………………………………………………

 تابش خورشید………………………………………………………………………………………………..

 نمونه های  هتل ایرانی ……………………………………………………………………………….

کلار دشت …………………………………………………………………………………………………….

آزادی خزر…………………………………………………………………………………………………….

 گیلان ………………………………………………………………………………………………………….

چاف لنگرود ………………………………………………………………………………………………….

بهار نارنج ……………………………………………………………………………………………………..

 مجموعه هتل جمشیدیه ……………………………………………………………………………………..

رامسر …………………………………………………………………………………………………………..

نمونه های خارجی هتل

HOKKADIO…………………………………………………………………………

 BRAS-HOTel ……………………………………………………………………………………….

KANDALMA……………………………………………………………………………………………

EXPLORA………………………………………………………………………………………………

فصل نهم

بر نامه فیزیکی  طرح…………………………………………………………………………………………

۱-برنامه فیزیکی طرح و واحد های اقامتی ………………………………………………………………

۱- ۱مسیر تحول  هتل در جهان ……………………………………………………………………………

۲- ۱تجزیه و تحلیل امکان سنجی پروژه………………………………………………………………….

۳-۱ چک لیست  با جزئیات کامل برای برنامه ریزی فضای هتل …………………………………..

۴- ۱ ضوابط  ساختمانی هتل سای کشور ……………………………………………………………….

۵-۱ ضوابط معماری و درجه بندی  هتل های کشور …………………………………………………..

۶- ۱ فرم درجه بندی مهمانخانه های کشور …………………………………………………………….

۷-۱ دستور العمل اجرایی، افقس ، درجه بندی هتل و آپارتمان……………………………………..

۸-۱ ضوابط مهماری ساختمانی و درجه بندی مهانپذیر های کشور………………………………….

۹-۱  برنامه تفیس فضا ………………………………………………………………………………………

۱۰- ۱ طبقات اتاق خواب ها و هیوتیت ها……………………………………………………………….

بررسی مصادیق مجموعه های تفریحی – تدریسی و فعالیت های مربوطه به آن…………………..

فصل دهم

طرح ریزی طبقات اتاق خوابها …………………………………………………………………………….

 پلان طبقات …………………………………………………………………………………………………..

 پلان برج ………………………………………………………………………………………………………

 طرح اتاق خوابها …………………………………………………………………………………………….

 ایجاد دو اندازه اتاق خوابها…………………………………………………………………………………

 دسته بندی هتل ها و چیدمان اتاقها ……………………………………………………………………….

فرمهای آتریومی ……………………………………………………………………………………………..

 سوئیت ها………………………………………………………………………………………………………

 دکوراسیون و تجهیزات داخلی…………………………………………………………………………….

 طراحی فضاهای عمومی…………………………………………………………………………………….

 درهای ورودی و دسترسی از خارج به هتل …………………………………………………………….

لابی …………………………………………………………………………………………………………….

فصل یازدهم

 رودخانه های مازندران ……………………………………………………………………………………..

 وضعیت اجمالی شهرستان………………………………………………………………………………….

 وضعیت طبیعی و جغرافیایی ……………………………………………………………………………….

 ویژگی های اقلیمی مازندران ………………………………………………………………………………

 جمعیت شهری و روستایی………………………………………………………………………………….

 بررسی  تراکم موجود ………………………………………………………………………………………

 ترکیب سنی و جنسی ……………………………………………………………………………………….

 مهاجرت ………………………………………………………………………………………………………

 وضعیت اقتصادی ……………………………………………………………………………………………

 تعداد رشد اقتصادی …………………………………………………………………………………………

 شناسایی روستا ………………………………………………………………………………………………

 منابع طبیعی و محدوده اراضی کشاورزی ……………………………………………………………….

 ویژگی های اجتماعی ………………………………………………………………………………………

 نرخ رشد جمعیت ……………………………………………………………………………………………

 شناخت نظام فرهنگی ………………………………………………………………………………………

فصل دوازدهم

 تعاریف مربوطه به زلزله ……………………………………………………………………………………

۱-    حرکت زمین ………………………………………………………………………………………….

۲-    روانگرایی ……………………………………………………………………………………………..

۳-     دیافراگم ………………………………………………………………………………………………

۴-    بناهای ضروری ……………………………………………………………………………………….

۵-    شکل پذیری …………………………………………………………………………………………..

۶-    توصیه های طراحی …………………………………………………………………………………..

فصل سیزدهم

 نقشه های محدوده های پیشنهادی ……………………………………………………………………..

 بررسی محوطه های تاریخی ……………………………………………………………………………

 قواعدی تعیین حریم آثار تاریخی ……………………………………………………………………..

 ضوابط اداری ناظر و تعیین حریم آثار تاریخی ……………………………………………………..

 فصل  چهاردهم

 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………..

توریسم ………………………………………………………………………………………………………

 توریسم داخلی …………………………………………………………………………………………….

 سیاحت و جامعه شناسی …………………………………………………………………………………

 سیاحت و سلامت …………………………………………………………………………………………

 سیاحت و اقتصاد ………………………………………………………………………………………….

سیاحت و فراغت …………………………………………………………………………………………..

 نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………..

 ویژگی جغرافیاییو وسعت بابلسر ……………………………………………………………………….

 نتیجه گیری  از اقلیم و اصول کلی طراحی …………………………………………………………..

 پیشینه تاریخی ……………………………………………………………………………………………..

 چکیده هتل ………………………………………………………………………………………………..

 هتل و تعریف آن ………………………………………………………………………………………….

 هتل در طول تاریخ ……………………………………………………………………………………….

 فضاهای اقامتی …………………………………………………………………………………………….

فضاهای خدماتی …………………………………………………………………………………………..

 فضاهای عمومی …………………………………………………………………………………………..

 فضاهای اداری …………………………………………………………………………………………….

 آسانسور های عمومی  ……………………………………………………………………………………

 آسانسور های خدمات ……………………………………………………………………………………

آسانسور های خدمات …………………………………………………………………………………….

 فضا های اداری ……………………………………………………………………………………………

 

انواع هتل :

 هتل زنجیره ای …………………………………………………………………………………………….

 هتل شری …………………………………………………………………………………………………..

 هتل ییلاقی و تفریحی ……………………………………………………………………………………

 هتل ، آپارتمان و هتل اقامتگاه ………………………………………………………………………….

هتل فرودگاهی …………………………………………………………………………………………….

 هتل بوتیک ………………………………………………………………………………………………..

 هتل هندی ………………………………………………………………………………………………….

 هتل موضعی ……………………………………………………………………………………………….

هتل دهکده …………………………………………………………………………………………………

 هتل های خاص یا متعارف ………………………………………………………………………………

 هتل های کپسولی …………………………………………………………………………………………

 هتل های برجی ……………………………………………………………………………………………

 هتل ها ………………………………………………………………………………………………………

 علت انتخاب موضوع …………………………………………………………………………………….

 تعریف ………………………………………………………………………………………………………

عناوین بخشهای مختلف پروژه:

بخش اول :  نگاهی اجمالی به استان مازندران وشهرستان بابلسر

بخش دوم  :  بررسی خصوصیات اقلیمی استان وشهرستان بابلسر

بخش سوم  :  میراث فرهنگی وآثارتاریخی بابلسر

بخش چهارم  :  شناخت موضوع طرح

قسمت اول: جهانگردی

  قسمت دوم: اوقات فراغت

بخش پنجم   :  مبانی نظری پروژه

بخش ششم  : برنامه ریزی فیزیکی و برسی نمونه های مشابه

بخش هفتم  :  منابع ومآخذ

 

۴-۱-۳ ضوابط ساختمانی هتلهای کشور:

برنامه ریزی تسهیلات باید در زمینه جنبه های مختلف هتل باشد،نظیر محل قرارگیری-میزان تقاضای بازار-میزان رقابت موجود-سطح کیفی – بودجه و….

اطلاعات لازم برای بازار و طرح ریزی هتلهای ۲۰۰  اتاق خوابه یا بیشتر یا آنهایی که هدفشان نوع خاصی از بازار میباشد،در زیر نشان داده شده است :

– حداقل تعداد اتاق برای هتل های احداثی برابر است با: ۵۰

 

–  پارکینگ: در صورتی که شهر دارای طرح جامع و تفضیلی باشد تعداد پارکینگ جهت اتومبیل سواری باید برابر تعداد معین شده درطرح مربوطه باشد در غیر این صورت بازاء‌ هر ۵ اتاق مهمان یک واحد پارک باید در نظر گرفته شود .

در هر صورت تعداد پارکینگ پیش بینی شده نباید از ۲۰ کمتر باشد. حداقل عرض رامپ جهت دسترسی به پارکینگ برای حداکثر ۲۰ واحد۵/۳ متر و از ۲۰واحد به بالا حداقل ۵ متر است . ضمنا می توان دو راه ورودی و خروجی هر یک به عرض ۵/۳ متر پیش بینی کرد.

 فضای لازم برای هر پارک ۵×۳ میباشد و چنانکه پارک دو ماشین در کنار یکدیگر پیش بینی شود فضایی معادل ۵×۵ متر مربع (آکس به آکس ستون) مورد نیاز است ضمنا عرض مسیر مانور اتومبیل بایستی ۵ متر (آکس به اکس) پیش بینی کرد .

در مواقعیکه پارکینگ درفضای باز پیش بینی شود سطح لازم برای هر اتومبیل حداقل ۱۵ متر مربع یعنی ۵×۳ باید در نظر گرفته شود.

 چنانچه هتل دارای سالنهای متعدد از قبیل: جشنها، کنفرانسها، برگزاری مراسم، سمینارها و یا رستوران و تریا در ارتباط با خارج هتل باشد. علاوه برتعداد پارکینگ ذکر شده باید متناسب با ظرفیت سالنها به تعداد واحد پارکینگ یا پارکینگهای اختصاصی دیگر در محل یا محلهای مناسب به تعداد لازم پیش بینی شود.

–  ورودی هتل: درب ورودی هتل باید عریض و کاملا مشخص باشد در صورت وجود شرایط خاص اقلیمی باید از دربهای دوبله (با فضای مناسب مابین) استفاده کرد.

۴-۱-۶-طبقات اتاق خوابها و سوئیتها(بخش خصوصی)

از آنجا که اتاق های خواب، سطحی بین ۶۵ تا ۸۵ درصد از کل مساحت هتل را اشغال می کنند، لذا هر گونه صرفه جویی در طراحی یک طبقه اتاق خواب، چندین مرتبه در طبقات مختلف تکرار می شود. بنابراین، هدف اصلی در طراحی باید به حداکثر رساندن فضای قابل واگذاری و به حداقل رساندن فضای مربوط به سیرکولاسیون و فضاهای پشتیبان باشد.

تسهیلات مورد نیاز هتل:

انواع تسهیلات کلی هتل به چند بخش کلی تقسیم می شود:

اقامت مهمانان : شامل اتاق های میهمان ، سوئیت ها و تجهیزات آن ها می باشد.

فضای عمومی : شامل ورودی ها ، لابی اصلی ، فضای نشیمن ، فضای آمد و شد عمومی در راهروها ، سرویس های بهداشتی ، فضای تفریحی ورزشی ، سالن اجتماعات و رستوران می باشد.

فضاهای خدماتی و پارکینگ ها : شامل بخش تهیه مواد غذایی ، بخش تحویل زباله ، بخش کارکنان خدمات لباسشویی و فضاهای مهندسی می باشد.

فضای اداری : شامل بخش پذیرش ، بخش مالی و اجرایی می باشد.

فضاهای تفریحی: شامل استخر ، فضاهای بازی وغیره

 اقامت مهمانان:

طراحی طبقات تیپ اتاق مهمان عمده ترین نقش را در طراحی هتل ارائه می دهد. زیرا ۶۵ تا ۸۵ درصد فضای هتل به این بخش اختصاص دارد و هر گونه برخورد اقتصادی با این بخش در یک طبقه،چندین بار تکرار خواهد شد.

اتاق ها بر حسب تعداد تخت مشخص می شوند و علاوه بر اتاق های یک تخته و دو تخته ، در هر هتلی اتاق هایی دیگر نیز وجود دارد که با نام سوئیت مشهور است. سوئیت ها اتاق هایی هستند که علاوه بر اتاق خواب و سرویس مربوط به آن ، شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه کوچک متصل به آن می باشند.

اساسی ترین مبلمانی که نوع اتاق را تشکیل می دهد،نوع تختخواب به کار رفته در آن می باشد.

فیلتر ورودی : که معمولاً رختکن و سرویس بهداشتی و حمام نیز در کنار آن واقع شده اند.

سرویس بهداشتی و حمام : حمام ها شامل یک وان ، توالت و یک دستشویی می باشند. از دیگر وسایل ضروری در حمام می توان ازمیله ی مخصوص آویختن حوله ، گیره ی مخصوص جهت لباس های شسته و آئینه نام برد.

فضا برای تعویض لباس : شامل کمد یا قفسه ای می باشد که معمولاً در کنار ورودی قرار دارد تا از کارایی بیشتری برخوردار باشد.

فضای خواب : این فضا در مرکز مدور اتاق می باشد و شامل تختخواب و دو عدد مبل با یک میز کوچک و یک عدد میز کار با صندلی مربوطه می باشد.

فضای سرگرمی : این فضا در حقیقت اختصاص به تلویزیون و میز آن دارد.

سوئیت ها:

یکی دیگر از روش های اساسی برای دستیابی به کیفیت بالا در وسایل آسایش و جا،این است که هتل شامل تعدادی اتاق های سوئیت در ترکیب اتاق ها باشد. یک سوئیت را می توان به سادگی ترکیبی از یک اتاق نشیمن متصل به اتاق یک یا چند خوابه تعریف نمود. سوئیت ها نه تنها مورد استفاده مسافران با توقف کوتاه مدت قرار می گیرند ، بلکه مسافرانی هم که می خواهند از میهمانان خود در اتاق هایشان پذیرایی نمایند ، از آنها استفاده می کنند.

تجهیزات اتاق های مهمان:

اگر یک مهمان را از آسانسور تا اتاقش همراهی کنیم ، هنگامی که درهای آسانسور باز می گردد ، مهمان باید خود را در فضایی به عنوان لابی آسانسور ببیند.

این فضا می تواند فضایی گشاده یا فضایی بهتر از فضای خود راهرو باشد.

 فضاهای عمومی :

از آنجائیکه اتاق های مهمان بیشترین فضا را در تمامی هتل ها تشکیل می دهند،این فضاهای عمومی هستند که تعیین کننده تفاوت میان انواع مختلف آن ها می باشند ، ورودی ، لابی ورودی های هتل ، جلوه های معماری هر بنا در دسترسی آن به ورودی اصلی مشاهده می شود و هتل های بزرگ معمولاً دسترسی های مختلفی را جهت کاهش جلوه های معماری در دسترسی آن به ورودی اصلی مشاهده می شود و هتل های بزرگ معمولاً  دسترسی های مختلفی را جهت کاهش ترافیک غیر ضروری در ساختمان دارند . ورودی های یک هتل عبارتند از:

 ● ورودی اصلی هتل

 ● ورودی به سالن های اجتماعات

 ● ورودی به رستوران

 ● ورودی خدمات و کارکنان

 ● ورودی های اضطراری

لابی :

در میان فضاهای عمومی یک هتل ، لابی به تنهایی بیشترین برخورد را با مهمان دارد . این فضا نمایانگر وضعیت هتل می باشد . علاوه بر آن قوی ترین فضای سیرکولاسیون درون هتل نیز می باشد . هدایت کننده مهمان به میز پذیرش ، آسانسور ها ، رستوران ، چایخانه ، ملاقات ها ، فضا هایی تفریحی و … است .

برنامه ریزی فضایی در لابی بر اساس نوع هتل و مقدار سیر کولاسیونی که در فضا های عمومی آن وجود دارد معین می شود .

لابی شامل فضاهای زیر است :

● ورودی اصلی

 ● ورودی به قسمت استراحت

 ● ورودی به بخش های تفریحی

 ● ورودی به رستوران و چایخانه

 ● پذیرش

 ● سرویس های بهداشتی

 ● محل انتظار

 ● نشیمن

  • فاز اول : پلان های کامل آن ( پلان نما مقاطع و سایت ) به همراه پرسپکتیو و ایده اصلی طرح.
  • فاز دوم : رساله این طرح ( در قالب ۲۷۰ صفحه ورد ) طبقه بندی شده به همراه پلان های کامل آن ( پلان نما مقاطع و سایت ) به همراه پرسپکتیو و ایده اصلی طرح

nokte– با کلیک بر روی پرداخت آنلاین به درگاه بانک متصل شده و شما میتوانید با استفاده از کارت های عضو شتاب مبلغ پروژه رو به صورت آنلاین پرداخت کنید و بلا فاصله بعد از پرداخت به صفحه دانلود هدایت میشوید و لینک دانلود پروژه مورد نظر برای شما نمایش داده میشود.

nokteمشاهده صفحه راهنمای سایت برای دانلود فایل ها

password– پسورد: memarkade.ir

manba – منبع : www.memarkade.ir

nokte – نکته ۱ :جهت استفاده از فایل های فشرده از نرم افزار WinRar استفاده نموده و به پسورد هر فایل توجه نمایید.

nokte – نکته ۲ :در صورت بروز هرگونه مشکل در لینک دانلود از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در ارتباط باشید.

دانلود


راهنمای دانلود از سایت
اگر نمی دانید چطور باید دانلود کنید

کامل ترین مجموعه موجود در بازار اینبار در سایت معمارکده

Evermotion Archmodel Vol 1-150

با تلاش مستمر تیم معمارکده ,مجموعه عظیم آرک مدل از شرکت اورموشن (Evermotion) را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.این مجموعه کامل ترین مجموعه در سطح اینترنت است . مدلهای شرکت Evermotion نیازی به معرفی نداره و همه معماران و تری دی کاران ایران و دنیا این مجموعه رو خیلی خوب میشناسند.در این پست مجموعه مدلهای آرک مدل از شماره ۱ تا ۱۵۰ بصورت کامل در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.حجم اصلی این مدلهای بیش از ۱۵۰ گیگ است که با فشرده سازی اختصاصی به حجم ۷۰ گیگ رسیده ایم . لطفا دقت فرمایید برگشت یا لغو این محصول بمنزله کسر ۲۰ درصد از هزینهی پرداختی میباشد.

خرید پستی این مجموعه بمبلغ ۶۵ هزار تومان و تحویل در درب منزل شما

مطالب مرتبط

۶ دیدگاه

  1. sogand | ۳۰ فروردین ۱۳۹۳

    سلام من این پروژه رو دو بار خریداری کردم با تراکنش3300747 شماره تراکنش 3293193ولی برای دانلود رمز عبور میخواد لطفا پیگیری کنید

    • Modir | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

      رمز عبور در پست ذکر شده
      memarkade.ir

  2. zahra | ۵ آبان ۱۳۹۳

    سلاممن این پروژه رو خریداری کردم اما پسوردی که داده شده رو میزنم باز نمیکنه و میگه اشتباه است ..لطفا پیگیری کنید

    • Modir | ۵ آبان ۱۳۹۳

      سلام پسورد فایل دانلود شده memarkade.ir میباشد

  3. zahra | ۵ آبان ۱۳۹۳

    متاسفانه با این پسورد باز نمیشه

    • Modir | ۵ آبان ۱۳۹۳

      مجددا فایل دانلود شده و با پسورد بالا از حالت فشرده خارج شد.
      شما دوباره دانلود کنید به ایمیل شما ارسال شد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *